سهام عدالت گرو بگذارید، وام 7 میلیونی دریافت کنید-راهبرد معاصر

سهام عدالت گرو بگذارید، وام 7 میلیونی دریافت کنید

طبق اعلام سازمان هدفمند سازی یازانه ها می توانید سهام عدالت گرو بگذارید، وام 7 میلیونی دریافت کنید.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۰ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 11
کد خبر: ۹۴۹۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، طبق اعلام سازمان هدفمند سازی یارانه ها می تووانید  سهام عدالت گرو بگذارید، وام 7 میلیونی دریافت کنید. 
همه اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هیچ میزان  از سهام خودر را به فروش نرسانده اند و هم چنین سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه های نقدی یا معیشتی دریافت می کنند می توانند وام 7 میلیون تومانی سهام عدالت دریافت کنند.
 
 
حدود دو هفته قبل، بانک مرکزی شیوه نامه صدور کارت رفاهی را به پنج بانک ملت، ملی، تجارت، صادرات و رفاه کارگران ابلاغ کرده است که طبق آن هر یک از این بانک‌ها باید تا سقف ۲۰۰هزار فقره کارت رفاهی صادر کنند.
 
سهام عدالت گرو بگذارید، وام 7 میلیونی دریافت کنید

درواقع درصد ارزش روز سهام عدالت (بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه) و حساب‌های یارانه نقدی و معیشتی طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با در نظر گرفتن کسورات مربوط به اقساط وام‌های پرداخت شده قبلی، می‌تواند به عنوان وثیقه‌های قابل قبول از مشتری مورد پذیرش قرار گیرد.

نرخ سود تسهیلات کارت رفاهی ۱۸ درصد و مهلت بازپرداخت آن نیز ۱۸ ماهه است که با احتساب سود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بر مبلغ هفت میلیونی کارت رفاهی هر یک از دریافت کنندگان این کارت باید ماهانه تقریبا ۴۵۸ هزار تومان بپردازند.

البته مشولان سهام عدالت باید توجه داشته باشند که قبل از تقاضای وام حتما اطلاعات هویتی خود را در سامانه سجام ثبت کنند.
 
 
بانک مرکزی اعلام کرده که برای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید چندین بانک به دارندگان سهام عدالت و یارانه‌بگیران وام هفت میلیون تومانی پرداخت می‌کند.
 

جزئیات ثبت نام وام 7 میلیونی سهام عدالت

 
جزئیات بیشتر وام هفت میلیونی سهام عدالت به شرح زیر است:
 
 

مشمولان دریافت وام ۷ میلیونی سهام عدالت



همه اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تا کنون هیچ میزانی از سهام خود را نفروخته‌اند و همچنین کلیه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، امکان استفاده از این کارت‌ها را دارند. سقف فردی اعتبار قابل اعطا به مشتری در این طرح حداکثر مبلغ ۷۰ میلیون ریال است. مهلت بازپرداخت اعتبار اعطایی به تشخیص موسسه اعتباری حداکثر ۱۸ ماه است. بانک مرکزی اعلام کرده است که در راستای اجرای تصمیمات جلسه دویست و بیست و یکم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ و نامه معاون اقتصادی رئیس جمهوری در خصوص «اعطای کارت رفاهی و تأمین مالی زنجیره تولید»، بانک‌های عامل بر اساس شیوه‌نامه تعیین شده، نسبت به اجرای این طرح اقدام کنند.
 
مشمولان دریافت وام ۷ میلیونی سهام عدالت


کدام بانک‌ها وام ۷ میلیون تومانی می‌دهند؟



بانک مرکزی گفته که متقاضیان می‌توانند از پنج بانک «ملی ایران»، «ملت»، «صادرات ایران»، «تجارت» و «رفاه کارگران» وام بگیرند.

اما گفته شده که هر بانک حداقل باید ۲۰۰ هزار فقره وام هفت میلیون تومانی به متقاضیان بدهد. یعنی در مجموع پنج بانک باید یک میلیون فقره وام هفت میلیون تومانی پرداخت کنند.


اقساط و مبلغ وام سهام عدالت


مهلت بازپرداخت اعتبار اعطایی به تشخیص موسسه اعتباری حداکثر ۱۸ ماه است. بانک مرکزی در این مورد نیز اختیار را به بانک‌ها داده و گفته شده تعداد اقساط بیشتر از ۱۸ ماه نیست.

بانک مرکزی اعلام کرده که نرخ سود این وام براساس مصوبات شورای عالی پول و اعتبار است. در آخرین مصوبه این شورا نرخ تسهیلات بانکی ۱۸ درصد اعلام شد؛ بنابراین این وام نیز مشمول نرخ سود ۱۸ درصد می‌شود، مگر این که بانک برای مشتریان خود تخفیفی در نظر بگیرد.

در خصوص وام سهام عدالت که طی چند ماه گذشته توسط دو بانک ملی و تجارت پرداخت شده، نرخ سود ۱۸ درصد بوده است.

مبلغ وام سهام عدالت هفت میلیون تومان اعلام شده، از آنجایی که این پنج بانک باید حداقل یک میلیون فقره وام بدهند در مجموع باید هفت هزار میلیارد تومان وام پرداخت شود.

اما گفته شده حداکثر مبلغ این وام هفت میلیون تومان است، بنابراین این احتمال وجود دارد که بانک مبلغی کمتر از این مقدار را به متقاضیان بدهد.
 
آیا پول وام 7 میلیونی نقد است؟
 

آیا پول وام 7 میلیونی نقد است؟

 

در شیوه‌نامه اجرایی این وام آمده که اعتبار کارت رفاهی برای خرید کالا‌ها و خدمات از فروشگاه‌ها و پذیرنده‌های طرف قرارداد با این پنج بانک است؛ بنابراین این وام پول نقد نیست.

اما هر قسط وام سهام عدالت چقدر است؟ بانک‌ها می‌توانند مبلغی کمتر از هفت میلیون تومان وام پرداخت کنند. اما اگر بانکی همان هفت میلیون تومان اعلامی را وام بدهد، دریافت‌کننده وام باید در یک سال و نیم ماهانه ۴۴۶ هزار تومان قسط بدهد.
 

متقاضیان وام 7 میلیونی سهام عدالت چه تعدادی هستند؟

 

یعنی پرداخت یک میلیون فقره وام اجباری است و این پنج بانک می‌توانند بیشتر از این وام ندهند. این در حالی است که دارندگان سهام عدالت ۵۰ میلیون نفر هستند.

همچنین بیشترین تعدادی که یارانه دریافت می‌کنند ۷۸ میلیون نفر هستند که شامل بیش از ۲۱ میلیون خانوار است که قطعا برخی از آن‌ها سهام عدالت ندارند و با استفاده از یارانه نقدی شان می‌توانند متقاضی دریافت این وام باشند؛ بنابراین ۵۰ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت و چندین میلیون سرپرست خانوار یارانه‌بگیر می‌توانند جزو متقاضیان دریافت این باشند. این یعنی در بهترین حالت ۵۰ میلیون نفر متقاضی برای یک میلیون وام سهام عدالت وجود دارد.

پس احتمالا ۴۹ میلیون متقاضی بدون وام می‌مانند. مگر اینکه بانک‌ها، اما احتمالا تعداد وام‌های پرداختی بیشتر از یک میلیون فقره‌ای که بانک مرکزی اعلام کرده نباشد.
 

سهام عدالتی ها چقدر وام می گیرند؟ 


ار خرداد پارسال موضوع اعطای کارت اعتباری سهام عدالت مطرح شد، اما نهایتا از بهمن پارسال فقط دو بانک ملی و تجارت زیر بار اعطای وام رفتند.

همچنین مسئولان وعده داده بودند که نهایتا تا پایان اردیبهشت مابقی بانک‌ها نیز به چرخه پرداخت کارت اعتباری سهام عدالت وارد می‌شوند، اما حالا گفته شده که فقط این پنج بانک دولتی وام می‌دهند.

از همان ابتدا گفته شد که ۶۰ درصد ارزش سهام عدالت به عنوان وام خرید کالا پرداخت می‌شود.
 
 

ارزش سهام عدالت امروز 20 تیرماه

 
در پایان معاملات امروز بازار بورس، ارزش سهام عدالت درمقایسه با چهارشنبه (۱۶ تیرماه)، ۱.۳درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۳۸۰هزار تومان و ۲۱ میلیون و ۴۴۱هزار تومان رسید.با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان رسیده است.
 
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
روح الله
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
0
چراااینقدر دروغ میگین سهام خانم من هشصدوسی ودوهزارتومانی است ثبت نام کردم درایوا .گفتن سه ملیون بهت وام میدن .مردم کلاه سرتون نره نه وام هفت تومانی نه چهارده تومانی درکاراست روحانی فقط خوب میتونه لپ ها باد کنه کلید وبیل بسازه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
0
خفه شین
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
0
0
اخه مردم پول نقدی میخواهند کارت اعتباری به چه درد میخوره ماقسط داریم کرایه خونه داریم هفت میلیون بریم عدس لوبیا بادمجون بگیریم ...ای خدا عجب فکری بکری کردن مسیولان ..چقد به مغزشون فشار اوردن تا به این نتیجه رسیدن خسته نباشی
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار